Олег ЛуценкоОлег Луценко

Транспорт має бути джерелом надходжень у бюджет

Серпень 13, 2015

Підпорядкованість громадського транспорту місцевій владі, а не приватним перевізникам, як зараз, може дати величезний прибуток.

Досягти такого ефекту значно простіше, ніж здається. Одним із кроків до такої мети має стати реалізація чіткого графіку руху міського наземного транспорту – автобусів, тролейбусів, трамваїв. Такий крок дає змогу забезпечити необхідну завантаженість транспорту, через що він починає приносити прибуток. Разом із тим, чіткий графік фактично зводить нанівець невдоволеність населення.

За конкретним прикладом не потрібно ходити далеко. Не так давно подібні зміни нормалізували транспортну галузь у Мінську – столиці сусідньої Білорусі. В один день у місті з’явились великі сучасні автобуси, які ходять за чітким розкладом. Цікаво, що самих автобусів стало менше, а графік обмежує їх швидкість до 40-50 км/год. Такі, на перший погляд, нелогічні зміни дали приголомшливий позитивний результат – рівень невдоволення транспортними послугами серед населення різко впав, а транспорт став приносити місту кошти.

Основою нової концепції розвитку громадського транспорту в Києві мають стати його технічна сучасність та екологічність. Дуже часто, особливо коли вранці чи вдень їхати з лівого на правий берег, можна бачити, як над Києвом висить хмара вихлопних газів і смогу. І проблема з каштанами, яку всі кияни спостерігають кожного літа, виникає саме через надмірну загазованість вихлопними газами. Перевага має бути за екологічним електричним комунальним транспортом: трамваї, тролейбуси, метро. Тому необхідно розвивати гібридний та електротранспорт.

Другий аспект – виділення смуг руху виключно для громадського транспорту. Зараз їх у місті одиниці, та і ті, що є, дуже часто запарковані приватними авто. Причина – відсутність відповідальності за неправильну парковку. Висновок: потрібно збільшити кількість смуг для громадського транспорту і слідкувати за відсутністю перешкод на них.

Третій момент – організація електронної системи контролю громадського транспорту. Шлях до цього – запровадження в місті системи відкритого доступу до GPS-даних всіх перевізників і синхронізація з електронними табло руху транспорту на кожній зупинці. Тут вам і максимальна зручність для пасажирів, і можливість громадського контролю за інтервалом руху та виконанням приватним перевізником своїх зобов’язань по маршруту.

А вже за 3-4 роки цілком можливо запровадити систему сплати за проїзд в усіх видах транспорту за допомогою NFC-платежів (сплата зі смартфона) та електронних карток. При цьому, в кожному транспортному засобі має стояти турнікет і пристрій для електронної та готівкової оплати.

Українцям більше не потрібні водії з купою грошей в руці замість керма і хамські викрики в салоні «Передаємо за проїзд!». Досить цих печерних методів організації роботи транспорту. Європейська країна, європейська столиця повинні мати європейський транспорт і сервіс.

транспорт Київ автобуси маршрутки