В'ячеслав ДенисовВ'ячеслав Денисов

Маршрутки як тромб у судинній системі міста

Серпень 11, 2015

Недарма англійський філософ та соціолог Герберт Спенсер порівнював транспорт із судинною системою в організмі людини. Сучасний українець – це людина, що весь час знаходиться у русі. Адже зміни, до яких так прагне більшість із нас, це ніщо інше, як невпинний рух.

Цей рух може бути безперешкодним і спланованим до кожної хвилини, а може стати неприємною несподіванкою завдяки непередбачуваним обставинам. Хоча, неприємнощі на дорозі вже самі по собі стали доволі передбачуваним фактором.

Столичними дорогами їздять, а радше ганяють поза будь-якими нормами та правилами, маршрутки. Маршрутне таксі – звучить надто шляхетно для цих колись яскравих і справних автівок, що нині вирізняються брудом, порушенням технічної безпеки та у своїй більшості – непрофесійними водіями, що мають відповідати не лише за безпеку пасажирів, а й за сервісне обслуговування.

Окрім того, порушуються права пасажирів та їх перевезення – в обмін на сплату вартості проїзду водії маршруток не видають талон, що посвідчує фактичне право на проїзд.

Засмальцьовані фіранки та сидіння, відсутність молотків для розбивання вікна у разі аварійної ситуації та вогнегасників, зупинки у заборонених місцях – це далеко не весь перелік тих неприпустимих недоліків, які сьогодні мають маршрутки.

Проте, більшість населення просто змушена продовжувати користуватись таким, м’яко кажучи, «не ідеальним» видом транспорту, адже громадський транспорт, що знаходиться у комунальній власності місцевої влади, не забезпечує запит потенційних пасажирів за необхідними маршрутами.

Здавалося б, коли країна, а отже і її столиця, стоять на шляху реформ, реформуватись має і транспортна система. Тим паче, якщо зміни виконуються із урахуванням іноземного досвіду.

У Європейських країнах немає і бути не може транспорту подібного до наших маршруток. Тож логічно-послідовною дією наразі було б усунення маршруток із українських, а насамперед – столичних вулиць.

Але за логічними операціями у діяльності до нашої влади ходити не варто, адже від учора Департамент транспортної інфраструктури впровадив пілотний проект щодо зміни дизайну інформаційних трафаретів на столичних маршрутках. Не без гордості до обговорення нового дизайну департамент запросив громадськість, обурення якої мені цілком зрозуміле.

Якщо реформи по-українськи – це друк нових обгорток на старе, змарніле і неактуальне, то який сенс у тому, аби проводити такі зміни?

Останнім часом місцева влада ходить все більш хибними шляхами. МАФи, які можна привести до ладу, згідно з європейськими стандартами та вимогами до вигляду, санітарних норм, переліку асортименту цих конструкцій – зносять начисто, не приглядаючись. А маршрутки, які мають зникнути з міста – прикрашають новими вивісками.

Якщо транспорт – це судинна система, то наразі тромбом у ній є маршрутки, що спиняють рух крові, а отже сповільнюють темп нашого життя. А нові інформаційні вивіски на старих маршрутках не змінюють сумні реалії проїзду у них.

транспорт Київ маршрутки